GomSpace Employer Branding

GomSpace gik i perioden 2016-2018 fra 30 til godt 300 ansatte. Det var en ekspansion, som blev muliggjort i høj grad af kommunikationen om virksomheden og de mange jobmuligheder via de sociale medier. 

Da jeg startede hos GomSpace i 2016 havde virksomheden et niveau af 500 følgere på bl.a LinkedIn og Facebook. Det tal var steget til +10.000 to år efter. 

PR via sociale medier kan gøre meget for en virksomheds kommunikation i forbindelse med at generere leads til website, salg og understøtte investor kommunikation, men er også en stærk kilde til at tiltrække og vedholde de dygtigste medarbejdere. En stor global følgerskare på de sociale medier, der kontinuerligt mødes af professionel og fængende kommunikation, er meget værdiskabende (og en prisvenlig metode) for virksomheden, der ønsker at skabe opmærksomhed til understøttelse af vækst og tiltrækning af de dygtigste medarbejdere, særligt ingeniører, som der er stor efterspørgsel på. Man vil også som virksomhed opleve, at medarbejderne – virksomhedens vigtigste ambassadører – bakker op om og understøtter kommunikationen, hvis den udføres professionelt. 

Services
Corporate og Employer Branding, Rekruttering, PR & Marketing, Social Media

Virksomhed
GomSpace

Rolle
Marketing Manager

Periode
2016-2019

Som HR Manager for GomSpace har jeg haft et givende samarbejde med Jane og har sat stor pris på hendes ihærdige, fleksible indsats i at understøtte vores employer branding aktiviteter. Det var en rejse hvor vi hos GomSpace rekrutterede op mod 200 medarbejdere på ganske kort tid. Jane bidrog med brugbare ideer til at målrette vores kommunikation til vores målgrupper, og hun drev professionelt vores branding på de sociale medier. Hun sikrede at vores messestande altid stod knivskarpt og skilte sig positivt ud. Jane designede vores carreer site på hjemmesiden, hvilket gjorde en positiv forskel i vores kommunikation med kandidaterne.

Tina Donslund, GomSpace HR Manager 2016-2019